۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۳۸

مدیر کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد:

تنش آبی در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد بالا است

تنش آبی در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد بالا است

گچساران- مدیر کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از مهمترین مشکلات عشایر، تنش آبی است که باتوجه به خشکسالی های اخیر درمناطق عشایری تنش آبی بالا است.

به گزارش خبرنگار مهر، فضل الله آذر فر بعدازظهر چهارشنبه در جمع عشایر استان در منطقه عشایری دریلا در شهرستان گچساران افزود: باید نسبت به تأمین تانکرهای آبرسانی سیار اقدامات لازم انجام و دستگاه‌های دیگر در این راستا همکاری کنند.

وی بیان داشت: یکی از پروژه‌های مهم در مناطق عشایری این شهرستان، تأمین آب پایدار شرق گچساران بوده که نیازمند تأمین اعتبارات است.

آذر فر بیان داشت: شرکت نفت گچساران نیز تانکرهای آبرسانی دارد که می‌توان از این ظرفیت در راستای آبرسانی به مناطق عشایری استفاده کرد.

وی با بیان اینکه با حمایت از عشایر و رفع مشکلات می‌توان زمینه تولیدات بیشتر را فراهم کرد، گفت: تنها قشری در جامعه که افراد یک خانوار آن شاغل هستند، عشایر بوده و در این استان ۱۲ هزار خانوار عشایری وجود دارد.

آذر فر تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات عشایر استان، راه‌های عشایری هستند که باید بهسازی و بازسازی شوند و بازگشایی جاده‌های عشایری نیز ضرورت دارد که باید دستگاه‌های دیگر نیز در این راستا همکاری کنند.

وی افزود: بحث آموزش و بهداشت نیز از دیگر شکلات عمده عشایر منطقه است.

کد خبر 5348763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha